Privacyverklaring en klachtenreglement Sterk in Arbeid
Privacyverklaring Sterk in Arbeid
Sterk in Arbeid verwerkt uw persoonsgegevens bij het verlenen van zijn diensten. Om u te informeren hoe er met uw persoonsgegevens omgaan wordt is deze privacyverklaring opgesteld.
Algemene Verordening Gegevensbescherming
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel GDPR (General Data Protection Regulation) genoemd, is Europese wetgeving die rechtstreekse werking binnen de Europese Economische Ruimte heeft. Per 25 mei 2018 vervangt deze regelgeving de Wet bescherming Persoonsgegevens. Sterk in Arbeid gaat uiterst zorgvuldig om met persoonlijke gegevens en de bescherming van privacy speelt een belangrijke rol.
Persoonsgegevens
Afhankelijk van de rol die u vervult bij de dienstverlening van Sterk in Arbeid (werknemer, verwijzer, werkgever) worden bepaalde gegevens verzameld. In geval van de laatste twee: verwijzers en werkgevers, zullen dat contactgegevens zijn (naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres) die dienen voor overleg, verslaglegging, offerte en facturatie. Wordt u echter als werknemer door Sterk in Arbeid benaderd (op verzoek van uw werkgever of medisch verwijzer) dan zal deze na uw uitdrukkelijke toestemming naast contactgegevens ook medische gegevens verzamelen en verwerken teneinde uw gezondheidsklachten en/of medische beperkingen te kunnen duiden.
Verstrekking persoonsgegevens aan de werkgever
Sterk in Arbeid zal uitsluitend met uitdrukkelijke toestemming van de betrokkene persoonsgegevens aan de werkgever verstrekken. Aan de werkgever worden GEEN medische gegevens verstrekt. De werkgever ontvangt wel een lekenrapportage. Dat wil zeggen een vertaling van de arbeidsmogelijkheden in niet medische termen. Van de toestemming wordt een aantekening gemaakt in het dossier of de betrokkene tekent een daartoe specifiek opgestelde machtiging, welke wordt opgeslagen in het dossier van Sterk in Arbeid.
Verstrekking persoonsgegevens aan derden
Sterk in Arbeid geeft de door u verstrekte gegevens (deels) door aan derde partijen. Wanneer Sterk in Arbeid uw gegevens aan een derde verstrekt, wordt er middels een overeenkomst voor gezorgd dat uw gegevens niet voor andere doeleneinden worden gebruikt. Verder zal Sterk in Arbeid de door u verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht is.
Cookies
Sterk in Arbeid doet NIET aan profilering en de website is ook NIET voorzien van cookies. Sterk in Arbeid verzamelt uitsluitend gegevens die u zelf bewust heeft verstrekt.
Beveiliging en bewaartermijnen
Sterk in Arbeid neemt passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot uw persoonsgegevens te beperken.
De gegevens worden niet langer dan noodzakelijk is bewaard. Dat wil zeggen dat de gegevens zolang bewaard blijven dan nodig is om de gevraagde dienst te kunnen leveren. Uitgezonderd hiervan zijn de gegevens die langer moeten bewaard worden, omdat de wet dit verplicht. Sterk in Arbeid hanteert een bewaartermijn voor gegevens van cliënten (werknemers van opdrachtgevers) 2 jaar na afsluiten van het dossier. Administratieve gegevens worden maximaal 7 jaar conform fiscale wetgeving bewaard.
Websites van derden
Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met de website zijn verbonden. Sterk in Arbeid kan namelijk niet garanderen dat deze websites op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Lees altijd voor gebruik van de desbetreffende website de privacyverklaring van deze website.
Wijzigingen in deze privacyverklaring
Sterk in Arbeid zal de privacyverklaring van tijd tot tijd wijzigen. Wijzigingen zullen op de website worden gepubliceerd. Het is daarom aan te raden deze privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.
Klachten
Natuurlijk helpt Sterk in Arbeid u graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) is de Nederlandse toezichthouder die de naleving van de AVG controleert. U hebt het recht een klacht in te dienen bij de AP wanneer u meent dat uw rechten zijn geschonden (http://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl).
Het kan voorkomen dat u een vraag, verzoek of klacht heeft.
Hiervoor kunt u contact opnemen via info@sterkinarbeid.nl
U ontvangt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 4 weken, een antwoord op uw vraag.
Klachtenreglement Sterk in Arbeid
Rubriek 1 Algemene bepalingen
Artikel 1
In dit reglement wordt onder de hierna aangegeven begrippen het volgende verstaan:
Klacht Een uiting van ontevredenheid.
Cliënt De persoon jegens wie de gedraging dan wel uitlating, als omschreven in artikel 2 van dit reglement, heeft plaatsgevonden.
Rubriek 2 Uiteenzetting klachtenprocedure aan cliënt
Artikel 2
Cliënt wordt tijdens het eerste gesprek met Sterk in Arbeid geïnformeerd over hoe te handelen in geval van een klacht en verwezen wordt de website te bezoeken over de verder procedure hiervan.
Rubriek 3 Indiening van een klacht
Artikel 3
De cliënt heeft het recht om over de wijze waarop Sterk in Arbeid, zich bij de uitoefening van zijn werkzaamheden jegens hem of haar hebben gedragen dan wel uitgelaten, een klacht in te dienen bij Sterk in Arbeid.
Artikel 4
- een klacht kan per mail (info@sterkinarbeid.nl) of mondeling bij Sterk in Arbeid worden ingediend;
- voor behandeling van een klacht zijn de volgende gegevens noodzakelijk;
- de naam en het adres van de cliënt;
- de datum waarop de gedraging dan wel uitlating waarop de klacht betrekking heeft plaatsgevonden;
- een korte omschrijving van de feiten waarop de klacht betrekking heeft;
- de cliënt kan zich laten bijstaan of door een gemachtigde laten vertegenwoordigen.
Rubriek 4 Ontvangst en vastleggen klacht
Artikel 5
- Ontvangst van de ingediende klacht wordt schriftelijk binnen een week bevestigd aan cliënt.
- De ontvangstbevestiging bevat:
- de datum waarop de gedraging dan wel uitlating waarop de klacht betrekking heeft plaatsgevonden;
- een korte omschrijving van de feiten waarop de klacht betrekking heeft;
- een beschrijving van het verloop van de klachtprocedure;
- en de vermelding van de klachtbehandelaar tot wie de betrokkene zich desgewenst kan wenden.
Rubriek 5 Wijze van behandeling
Artikel 6
De behandeling van de klacht wordt in behandeling genomen door de Sterk in Arbeid.
Sterk in Arbeid is niet verplicht de klacht te behandelen indien:
- zij betrekking heeft op een gedraging waarover reeds eerder een klacht is ingediend die met inachtneming van dit reglement is afgehandeld;
- zij betrekking heeft op een gedraging die langer dan een jaar voor indiening van de klacht heeft plaatsgevonden.
Van het niet in behandeling nemen van een klacht wordt betrokkene zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen drie (3) weken na indiening van de klacht in kennis gesteld.
Artikel 7
Aan de medewerker op wiens gedraging de klacht betrekking heeft, wordt een afschrift van de klacht alsmede van de daarbij meegezonden stukken toegezonden.
Artikel 8
Sterk in Arbeid stelt de opdrachtgever en de cliënt op wiens gedraging de klacht betrekking heeft in de gelegenheid te worden gehoord.
Van het horen wordt een schriftelijk verslag gemaakt. Het verslag wordt aan de opdrachtgever en de medewerker op wiens gedraging de klacht betrekking heeft, toegezonden.
Artikel 9
Sterk in Arbeid handelt de klacht af binnen vier (4) weken na indiening.
Sterk in Arbeid kan de afhandeling van de klacht voor ten hoogste vier weken verdagen. Van de verdaging wordt per mail en gemotiveerd mededeling gedaan aan de betrokkene.
Artikel 10
Sterk in Arbeid stelt de cliënt per mail in kennis van de beslissing op de klacht, alsmede van de eventuele genomen maatregelen die daaraan verbonden zijn of zullen worden. Is de klacht niet rechtvaardig en heeft Sterk in Arbeid extra juridische kosten gemaakt worden deze verhaald op de indiener van de klacht.